Using a chatbot in the organization of the educational process at the university
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-264-266
Abstract
The option of optimizing the organization of the educational process through the implementation of communication between the student-teacher and between the student-administration through the introduction of an automated chatbot is considered. Both advantages and possible challenges and limitations are considered.
About the Authors
S. O. SugakoRussian Federation
Undergraduate of the direction 44.04.01 "Pedagogical education"
L. L. Soboleva
Russian Federation
Undergraduate of the direction 49.03.01 "Physical culture"
References
1. Карпов, А. П. Актуальность использования чат-бота в мессенджере Telegram для информирования студентов вуза / А. П. Карпов, Д. А. Фролов // Современные технологии в атомной энергетике. – 2017. – № 2. – С. 98–100.
2. Кочеткова, О. А. Чат-бот для сферы образования / О. А. Кочеткова, М. А. Митрохин // Инжиниринг и технологии. – 2023. – Т. 8, № 2. – С. 19–21. – DOI 10.21685/2587-7704-2023-8-2-5. – EDN BDBETU.
3. Матвеева, Н. Ю. Технологии создания и применения чат-ботов / Н. Ю. Матвеева, А. В. Золотарюк // Научные записки молодых исследователей. – 2018. – № 1. – С. 28–30. – EDN YQDCXE.
4. Стефанова, Н. А. Повышение эффективности взаимодействия вуза со студентами посредством чат-бота / Н. А. Стефанова, А. А. Осипов // Актуальные вопросы современной экономики в глобальном мире. – 2018. – № 8. – С. 248–251. – EDN XUVOLR.
5. Чат-бот: что это такое. – 2024. URL: https://roistat.com/rublog/chat-bot/ (дата обращения: 03.03.2024).
6. Юсупова, Д. Р. Использование чат-ботов для автоматизации предоставления справочной информации абитуриентам / Д. Р. Юсупова, Е. А. Салтанаева // Информационные технологии в образовании. – 2023. – № 6. – С. 352–355. – EDN FSNWDK.
Review
For citations:
Sugako S.O., Soboleva L.L. Using a chatbot in the organization of the educational process at the university. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(2(68)):264-266. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-264-266