Prevention of drug-usage in the process of studying chemical-biological disciplines of secondary full education programs and bachelor programs
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-1-67-240-243
Abstract
The article substantiates the need for an interactive lesson on the prevention of drug-usage within chemical and biological disciplines. The main questions that are providing of the polylogue within the disciplines of «Organic Chemistry» on the full secondary education level and «Chemistry of biologically active substances» are given. The conclusions on the impact of prevention measures on the formation of anti-drug resistance in students are made.
About the Author
S. V. StarostinaRussian Federation
PhD,
Vladivostok
References
1. Матушанский, Г.У., Завада, Г.В., Романова, Л.М. Моделирование повышения квалификации преподавателя высшей школы на траектории ассистент – старший преподаватель – доцент // Альма матер, 2011. – № 3. – С. 40–42.
2. Николаева, О.А. Использование иностранного языка как средства формирования антинаркотической устойчивости учащейся молодёжи. Филологические науки. Вопросы теории и практики. – Тамбов: Грамота, 2013.– № 8 (26): в 2-х ч. Ч 1. – С. 123–127.
3. Старостина, С.В. Формирование антинаркотической устойчивости студентов: интерактивное занятие по в рамках химико-биологических дисциплин // Известия БГАРФ. – № 2 (32). – 2015. – С. 229–235.
4. Галкина, И.В. Основы химии биологически активных веществ. Допущено УМО в качестве учебного пособия. – Казань, 2009. – 150 с.
5. Белянин, М.Л. Биологически активные вещества природного происхождения. – Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2010. – 141 с.
6. Змановская, Е. В. Девиантология. Психология отклоняющегося поведения: учеб. пособие. Изд. 2-е, испр. – М.: Академия, 2004. – 288 с.
7. Сизанов, А. Н. Безопасное и ответственное поведение. – Минск: Харвест, 1998. – 340 с.
Review
For citations:
Starostina S.V. Prevention of drug-usage in the process of studying chemical-biological disciplines of secondary full education programs and bachelor programs. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and Pedagogical sciences. 2024;(1(67)):240-243. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-1-67-240-243