Some methodological aspects of pre-university physics training for foreign servicemen at a military university
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-1-67-274-278
Abstract
Тhe article discusses methods for solving some problems of pre-military training of foreign military personnel in physics in Russian as a foreign language.
About the Authors
N. V. ShinkarevaRussian Federation
сandidate of Physical and Mathematical Sciences, Associate Professor, Head of the Department of Physics and General Technical Disciplines,
Kaliningrad
S. F. Shelukhina
Russian Federation
teacher of the Department of Physics and General Technical Disciplines,
Kaliningrad
References
1. Калиновский, А.Е. Довузовская подготовка по химии иностранных военнослужащих в высшей военной школе // Наука / Педагогика. Библиотека педагогических и психологических наук / ВАК 13.00.02 / Казань, 2005.
2. Косарева, И.А., Новичкова, Н.Н., Шилова, Т.В. О специфике методики преподавания физики иностранным студентам на подготовительном факультете // Научный вестник МГТУ ГА. – 2007. – № 116. – С. 66–69.
3. Макиенко, А.В. Физика и физические термины в системе предвузовской подготовки иностранных студентов // Методология обучения и повышения эффективности академической, социально-культурной и психологической адаптации иностранных студентов в российском вузе: теоретические и прикладные аспекты: материалы Всероссийского семинара. Томск, 2008. – Т. 1. – С. 251–253.
4. Маркелов, В.И., Зеленко, Н.В. Профессиональная подготовка иностранных военнослужащих в России // Наука, технологии и образование в XXI веке: проблемы взаимодействия и интеграции: сборник научных трудов по материалам Международной научно-практической конференции 28 февраля 2020 г. – Белгород: ООО Агентство перспективных научных исследований (АПНИ), 2020. – С. 145–149.
Review
For citations:
Shinkareva N.V., Shelukhina S.F. Some methodological aspects of pre-university physics training for foreign servicemen at a military university. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(1(67)):274-278. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-1-67-274-278