The development of tolerance to other nationalities among students in painting classes
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-149-153
Abstract
The article is devoted to the study of the problem of developing tolerance to other nationalities of schoolchildren of early adolescence in painting classes. Based on the clarified concept of "the development of tolerance to other nationalities in painting classes", indicators of this quality of schoolchildren are formulated. For each indicator, methods and diagnostic tasks have been developed for students of the children's art school in painting classes. Methods of developing this quality of adolescents are predicted.
Keywords
About the Authors
O. A. OvsyannikovaRussian Federation
Tyumen
A. R. Ayaganova
Russian Federation
Tyumen
References
1. Перепись населения Российской Федерации за 2020 год. URL: https://www.statdata.ru/nacionalnyjsostav-rossii.
2. Бондырева, С. К. Толерантность, введение в проблему. / С. К. Бондырева, Д. В. Колёсов. – М.: Изд. Моск. психолого-соц. инст. – Воронеж: НПО МОДЭК. – 2011. – С. 50–53.
3. Декларация принципов толерантности ЮНЕСКО // URL: https://www.un.org/ru/documents/decl_conv/declarations/toleranc.shtml
4. Асмолов, А. Г., Солдатова, Г. У., Шайгерова, Л. А. Психология личности: принципы общепсихологического анализа – М.: Смысл, 2001. – С. 416.
5. Овсянникова О. А., Формирование толерантного отношения дошкольников к сверстникам средствами искусства: автореферат дис... кандидата педагогических наук: 13.00.07 / Ур. гос. пед. ун-т. – Екатеринбург, 2003. – 23 с.
6. Толковый словарь русского языка. В 4 т. / сост. В. В. Виноградов, Г. О. Винокур и др.; под ред. Д.Н. Ушакова. – М.: Русские словари, 1994. – Т. 2. – С. 461–462.
7. Астахова, Л. Г., Буслаева, Е. Н. // Научный журнал, 2015. – С. 2.
Review
For citations:
Ovsyannikova O.A., Ayaganova A.R. The development of tolerance to other nationalities among students in painting classes. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and Pedagogical sciences. 2024;(2(68)):149-153. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-149-153