Features of pedagogical diagnostics in the activities of a military teacher
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-229-231
Abstract
Continuous improvement of military professional education requires changes in pedagogical diagnostics in the activities of teachers of military institutes of the National Guard troops. The purpose of the article is to study the experience of using pedagogical diagnostics as a necessary condition for comprehensive personal development, effective education, upbringing and psychological training of cadets. In solving the problems of the study, the essence, tasks, features and directions of the development of pedagogical diagnostics in the activities of a military teacher are considered. On the basis of the conducted research and analysis of the key points, it was concluded that the main way of developing pedagogical diagnostics in the activity of teachers should be aimed at personal and military-professional development, self-determination, formation of socially significant and professionally important moral and psychological qualities in cadets.
About the Authors
D. A. ShileninRussian Federation
Teacher
G. V. Ryazanov
Russian Federation
Teacher
D. P. Soloshchenko
Russian Federation
Teacher
References
1. Бутенко, М. В. Педагогическая диагностика как фактор совершенствования профессионального мастерства специалистов физической культуры / М. В. Бутенко, А. А. Агишев, А. Д. Бобров // Проблемы современного педагогического образования. – 2023. – № 79-1. – С. 84–86.
2. Гусева, Н. В. Педагогическая диагностика как средство оптимизации при обучении иностранному языку курсантов военных вузов / Н. В. Гусева // Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – № 74-3. – С. 63–66.
3. Кравченко, Н. Н. Роль педагогической диагностики в профессиональной деятельности преподавателя на уровне высшего образования / Н. Н. Кравченко // Современное образование: традиции и инновации. – 2023. – № 1. – С. 93–96.
4. Солощенко, Д. П. Современные профессионально-педагогические качества преподавателей военных институтов войск национальной гвардии / Д. П. Солощенко, М. Н. Тереньтев, Д. А. Шиленин, Г. В. Рязанов // Ученые записки университета им. П. Ф. Лесгафта. – 2023. – № 6 (220). – С. 402–406.
5. Федотова, Л. Ю. Дидактические возможности педагогической диагностики в деятельности педагога дополнительного образования / Л. Ю. Федотова // Современное образование: традиции и инновации. – 2023. – № 2. – С. 151–154.
6. Шиленин, Д. А. Педагогическая диагностика специальной подготовки курсантов военных институтов войск Национальной Гвардии / Д. А. Шиленин // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. – 2022. – № 1 (203). – С. 486–490.
Review
For citations:
Shilenin D.A., Ryazanov G.V., Soloshchenko D.P. Features of pedagogical diagnostics in the activities of a military teacher. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and Pedagogical sciences. 2024;(2(68)):229-231. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-229-231