Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and Pedagogical sciences

Advanced search

Features of pedagogical diagnostics in the activities of a military teacher

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-229-231

Abstract

Continuous improvement of military professional education requires changes in pedagogical diagnostics in the activities of teachers of military institutes of the National Guard troops. The purpose of the article is to study the experience of using pedagogical diagnostics as a necessary condition for comprehensive personal development, effective education, upbringing and psychological training of cadets. In solving the problems of the study, the essence, tasks, features and directions of the development of pedagogical diagnostics in the activities of a military teacher are considered. On the basis of the conducted research and analysis of the key points, it was concluded that the main way of developing pedagogical diagnostics in the activity of teachers should be aimed at personal and military-professional development, self-determination, formation of socially significant and professionally important moral and psychological qualities in cadets.

About the Authors

D. A. Shilenin
Санкт-Петербургский военный ордена Жукова институт войск национальной гвардии
Russian Federation

Teacher



G. V. Ryazanov
Санкт-Петербургский военный ордена Жукова институт войск национальной гвардии
Russian Federation

Teacher



D. P. Soloshchenko
Санкт-Петербургский военный ордена Жукова институт войск национальной гвардии
Russian Federation

Teacher



References

1. Бутенко, М. В. Педагогическая диагностика как фактор совершенствования профессионального мастерства специалистов физической культуры / М. В. Бутенко, А. А. Агишев, А. Д. Бобров // Проблемы современного педагогического образования. – 2023. – № 79-1. – С. 84–86.

2. Гусева, Н. В. Педагогическая диагностика как средство оптимизации при обучении иностранному языку курсантов военных вузов / Н. В. Гусева // Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – № 74-3. – С. 63–66.

3. Кравченко, Н. Н. Роль педагогической диагностики в профессиональной деятельности преподавателя на уровне высшего образования / Н. Н. Кравченко // Современное образование: традиции и инновации. – 2023. – № 1. – С. 93–96.

4. Солощенко, Д. П. Современные профессионально-педагогические качества преподавателей военных институтов войск национальной гвардии / Д. П. Солощенко, М. Н. Тереньтев, Д. А. Шиленин, Г. В. Рязанов // Ученые записки университета им. П. Ф. Лесгафта. – 2023. – № 6 (220). – С. 402–406.

5. Федотова, Л. Ю. Дидактические возможности педагогической диагностики в деятельности педагога дополнительного образования / Л. Ю. Федотова // Современное образование: традиции и инновации. – 2023. – № 2. – С. 151–154.

6. Шиленин, Д. А. Педагогическая диагностика специальной подготовки курсантов военных институтов войск Национальной Гвардии / Д. А. Шиленин // Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. – 2022. – № 1 (203). – С. 486–490.


Review

For citations:


Shilenin D.A., Ryazanov G.V., Soloshchenko D.P. Features of pedagogical diagnostics in the activities of a military teacher. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and Pedagogical sciences. 2024;(2(68)):229-231. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-229-231

Views: 10


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)