Experience in designing elective modules at the Baltic Federal Immanuel Kant University
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-261-263
Abstract
The experience of the Baltic Federal University named after. Immanuel Kant on the design and launch of elective modules implemented within the framework of basic educational programs that involve customizing the life and educational routes of students; the emphasis is on the physical education and health module, as one of the promising areas for determining the personal trajectory of personal development.
About the Authors
D. A. SemenivRussian Federation
D. I. Voronin
Russian Federation
References
1. Приказ Министерства науки и высшего образования Российской Федерации от 6 апреля 2021 год № 245 «Порядок организации и осуществления образовательной деятельности по образовательным программам высшего образования – программам баклавриата, программам специалитета, программам магистратуры». URL: https://docs.cntd.ru/document/608266066 (дата обращения 28.03.2024).
2. Приказ Минтруда России № 353н от 27 апреля 2023 г. об утверждении профессионального стандарта «Специалист по фитнесу (фитнес-тренер)». URL: https://mintrud.gov.ru/docs/mintrud/orders/2662 (дата обращения 28.03.2024).
3. Программа развития федерального государственного автономного образовательного учреждения высшего образования «Балтийского федерального университета имени Иммануила Канта» на 2021–2030 годы в рамках реализации программы стратегического академического лидерства «Приоритет 2030». URL: https://kantiana.ru/upload/medialibrary/795/sovu923n9v4d9et1jdi5ez2jl3qow03z/Programma-razvitiyauniversiteta-na-2021_2030.pdf (дата обращения 28.03.2024).
4. Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 29 декабря 2012 г. № 273. URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/ (дата обращения 28.03.2024).
Review
For citations:
Semeniv D.A., Voronin D.I. Experience in designing elective modules at the Baltic Federal Immanuel Kant University. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(2(68)):261-263. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-261-263