Pedagogical aspect of the issue of forming professional judicial competence during the period of training of military students in the maritime higher educational institution
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-282-284
Abstract
The article considers the essence of pedagogical aspect of the issue of forming professional judicial competence during the period of training of military students in the maritime higher educational institution. The synergy determined for knowledge, abilities and skills and also the personal important qualities ensuring forming of professional judicial competence of would-be maritime specialists.
About the Author
A. V. GruntovRussian Federation
Senior Lecturer,
Kaliningrad
References
1. Артамонова, Е. И., Тесленко, О. В. Повышение эффективности педагогического образования в условиях высшей школы // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. – 2020. – № 4 (54). – С. 13–18.
2. Шевченко, В. М. Юридическая психология. – М.: Юнити-Дана, 2015. – 288 с.
3. Грунтов, А. В. Технологии обучения, формирующие правовую компетенцию будущих специалистов командного плавсостава // Современное образование: традиции и инновации. – 2023. – № 2. – С. 47–50.
4. Грунтов, А. В., Самсонова, Н. В. Педагогические условия формирования правовой компетенции инженеров-судомехаников в морском вузе // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. – 2023. – № 1(63). – С. 19–23.
5. Грунтов, А. В., Бугакова, Н. Ю. Модель формирования правовой компетенции специалиста командного плавсостава в период обучения курсантов в морском вузе // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. – 2023. – № 4 (66). – С. 60–68.
Review
For citations:
Gruntov A.V. Pedagogical aspect of the issue of forming professional judicial competence during the period of training of military students in the maritime higher educational institution. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(2(68)):282-284. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-282-284