Application of training technology in professional education
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-40-42
Abstract
The article discusses training technology and its application in vocational education. The main stages of training are explained: from personal experience to active experimentation. Various types of training technologies and their subtypes are considered depending on the purpose, number of participants and delivery method. Since training technology is not the only method of organizing the educational process, the advantages of using training in the classroom are explained.
About the Authors
M. N. BulaevaRussian Federation
Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor,
Nizhny Novgorod
M. I. Koldina
Russian Federation
Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor,
Nizhny Novgorod
Yu. M. Borschevskaya
Russian Federation
Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor,
Nizhny Novgorod
References
1. Амет-Уста, З. Р. Технология проведения тренинга: от замысла к реализации / З. Р. Амет-Уста // Проблемы современного педагогического образования, 2019. – № 65-1. – С. 13–16.
2. Ахмадова, Т. Х. Особенности использования тренинговых технологий в профессиональном образовании студентов / Т. Х. Ахмадова, Л. С. Озиева, С. С. Цороев // Мир науки, культуры, образования. – 2020. – № 2(81). – С. 306–308.
3. Барабашкина, Е. В. Педагогический кванториум как средство создания инновационного пространства / Е. В. Барабашкина, А. А. Трифанова, О. Н. Филатова // Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – №74(1). – С. 26–28.
4. Балльно-рейтинговая система оценки эффективности профессионального развития обучающихся профессиональной образовательной организации / А. Ю. Петров, Ю. Н. Петров, О. Н. Филатова [и др.]. – Нижний Новгород, 2021.
5. Жерихова, Н. А. Инновационные методы обучения студентов / Н. А. Жерихова, А. Е. Мышакина, О. Н. Филатова // Инновационные подходы к решению профессионально-педагогических проблем. – Н. Новгород, 2022.
6. Игнатьева, Г. А. Проектирование персонализированного дополнительного профессионального образования педагогов: событийно-позиционная методология / Г. А. Игнатьева, В. В. Сдобняков // Вестник Мининского университета. – 2022. – Т. 10. – № 3. – DOI 10. 26795/2307-1281-2022-10-3-7. – EDN VSCFBS.
7. Петров, А. Ю. Компетентностно-личностное развитие обучающихся в пространстве профессиональной образовательной организации / А. Ю. Петров, Ю. Н. Петров, В. И. Ериков. – Нижний Новгород, 2021.
8. Филатова, О. Н. Инновации в профессиональном образовании / О. Н. Филатова, С. А. Зиновьева, М. В. Гринина // Проблемы современного педагогического образования, 2022. – № 77-3. – С. 376–379.
Review
For citations:
Bulaeva M.N., Koldina M.I., Borschevskaya Yu.M. Application of training technology in professional education. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and Pedagogical sciences. 2024;(3(69)):40-42. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-40-42