Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

The multisensory approach to vocabulary skills development in young learners teaching

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-154-158

Abstract

This article is devoted to the issue of the multisensory approach to foreign language teaching and developing vocabulary skills. The use of the multisensory approach at English classes implies acomplex activation of multiple sensory canals, which guarantees the better teaching performance. This article includes a set of tasks designed on the basis of the multisensory approach and also reveals the results of the pilot testing.

About the Authors

Iu. Z. Mirkina
Immanuel Kant Baltic Federal University
Russian Federation

Associate Professor



P. V. Enkuleva
Immanuel Kant Baltic Federal University
Russian Federation

student



References

1. Выготский, Л. С. К психологии и педагогике детской дефективности // Проблемы дефектологии / Сост. Т. М. Лифанова. – М., 1995. – 332 с.

2. Лихацкая, Н. В. Применение подвижных игр и упражнений на полисенсорной основе в младшей школе, направленных на формирование и совершенствование речевых навыков и умений / Н. В. Лихацкая, М. К. Качалова // ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ТАЛАНТ – 2023: Сборник статей II Международного профессионально-исследовательского конкурса, Петрозаводск, 12 июня 2023 года. – Петрозаводск: Международный центр научного партнерства «Новая Наука» (ИП Ивановская И. И.) (Петрозаводск), 2023. – С. 133–137.

3. Гарднер, Г. Структура разума: теория множественного интеллекта / Г. Гарднер. – М. : Вильямс, 2007. – 512 с.

4. Князева, В. Д. Игры в обучении лексике английского языка на начальном этапе / В. Д. Князева // Проблемы современной лингвистики и методики преподавания иностранных языков: Сборник тезисов XII Всероссийской студенческой научно-практической конференции, Коломна, 17 марта 2021 года. – Коломна: Государственное образовательное учреждение высшего образования Московской области «Государственный социально-гуманитарный университет», 2021. – С. 179–182.

5. Азимов, Э. Г. Словарь методических терминов: (теория и практика преподавания языков) / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. – СПб. : Златоуст, 1999. – 472 с.

6. Thornbury, S. How to Teach Vocabulary [Текст] / Scott Thornbury. – 6th Impression. – England: Longman, 2008. – 185 p.

7. ФГОС Начальное общее образование. Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 06.10.2009 № 373 (в редакции от 11.12.2020). Зарегистрировано в Министерстве юстиции Российской Федерации 22 декабря 2009 года, № 15785. – URL: https://fgos.ru/fgos/fgos-noo (дата обращения: 18.07.2024)

8. Дмитрусенко, И. Н. Обучение иноязычной рецептивной лексике студентов психологических факультетов в процессе самостоятельного чтения: дис. … канд. пед. наук, Челябинск, 2017. – 229 с.


Review

For citations:


Mirkina I.Z., Enkuleva P.V. The multisensory approach to vocabulary skills development in young learners teaching. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(3(69)):154-158. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-154-158

Views: 117


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)