Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

The results of the study of the relationship between the time perspective and self-actualization of students in conditions of partial mobilization

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-205-208

Abstract

The phenomena of self-actualization and time perspective are considered as important components in the development of students' personality. The issue of psychological adaptation of young people to life crisis events is actualized. The results of an empirical study of the relationship between the time perspective and self-actualization of students in conditions of partial mobilization are presented.

About the Authors

A. V. Blazhenko
Immanuel Kant Baltic Federal University
Russian Federation

PhD in Pedagogy, Associate Professor,

Kaliningrad



K. K. Yakubova
Балтийский Федеральный университет им. И. Канта
Uzbekistan

Bachelor's Degree in Psychology,

Tashkent



References

1. Левченко, А. В. Психологические характеристики временной трансспективы самоактуализирующейся личности // Мир науки, культуры, образования. – 2011. – № 4 (29) – С. 206–209.

2. Мычко, Е. И., Блаженко, А. В. Психологическая готовность к профессиональному труду как фактор успешной самоакутализации будущего специалиста // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота: психолого-педагогические науки. – 2023. – № 4 (66). – С. 68–71.

3. Нестик, Т. А. Социально-психологическая детерминация группового отношения к времени: автореф. дис. … д-ра. психол. наук. – М., 2015.

4. Сапогова, Е. Е., Дмитриева, М. В. Особенности восприятия времени жизни в разных возрастах // Психология жизненного пути личности: методологические, теоретические, методические и прикладные проблемы: сб. науч. ст. / под ред. Н. А. Логиновой, К. В. Карпинского. – Гродно: ГрГУ, 2012.


Review

For citations:


Blazhenko A.V., Yakubova K.K. The results of the study of the relationship between the time perspective and self-actualization of students in conditions of partial mobilization. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(3(69)):205-208. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-205-208

Views: 43


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)