Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

Motivation of learners in the digital educational space

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-1-67-88-91

Abstract

As a result of the study, it was found that the introduction of digital tools contributes to the development of communication skills, the acquisition of experience in establishing contacts, and successful adaptation. Modern digital technologies have the property of flexibility and variability, so working with them allows you to take into account the personal characteristics of specific groups. This allows you to create a special educational space in which the capabilities of each subject are taken into account.

About the Authors

M. N. Gladkova
Federal state military educational institution of higher professional education Tyumen higher military engineering command school name of the marshal of engineer troops A. I. Proshlyakov
Russian Federation

Tyumen



O. G. Shagalova
Federal state military educational institution of higher professional education Tyumen higher military engineering command school name of the marshal of engineer troops A. I. Proshlyakov
Russian Federation

Tyumen



A. A. Lebedeva
Federal state military educational institution of higher professional education Tyumen higher military engineering command school name of the marshal of engineer troops A. I. Proshlyakov
Russian Federation

Tyumen



I. L. Lyapin
Federal state military educational institution of higher professional education Tyumen higher military engineering command school name of the marshal of engineer troops A. I. Proshlyakov
Russian Federation

Tyumen



References

1. Артюхин, О. И. Возможности цифровой образовательной среды для повышения учебной мотивации обучающихся / О. И. Артюхин, М. С. Артюхина // Актуальные проблемы современного образования. – 2021. – № 8(30). – С. 16–20.

2. Ганичева, И. А. Развитие профессиональной мотивации студентов в условиях современной цифровой образовательной среды / И. А. Ганичева // Профессионально-педагогическая культура учителя и преподавателя: тенденции, инновации, технологии воспитательной деятельности: Сборник материалов IX Международной научно-практической конференции, посвященной Году педагога и наставника в России, Белгород, 07–08 апреля 2023 года / Отв. редакторы И.Ф. Исаев, Н.Л. Шеховская. – Белгород: Белгородский государственный национальный исследовательский университет, 2023. – С. 32–35.

3. Шипилов, С. В. Формирование учебной мотивации студентов в современных условиях (на примере студентов гуманитарных специальностей региональных вузов) / С. В. Шипилов, С. В. Никифоров, В. Г. Потапова // Социология в современном мире: наука, образование, творчество. – 2022. – № 14. – С. 300–305.

4. Огарева, Е. И. Психологическое благополучие в связи профессиональной мотивацией студентов (на примере студентов-психологов) / Е. И. Огарева, Д. А. Никитенко // Телескоп: журнал социологических и маркетинговых исследований. – 2022. – № 4. – С. 100–106.

5. Миракян, К. Ф. Особенности мотивации у студентов: взаимосвязи между интеллектуальной лабильностью и учебной мотивацией у студентов / К. Ф. Миракян // Ученые записки. Электронный научный журнал Курского государственного университета. – 2022. – № 1(61). – С. 336–340.

6. Михайлова, А. Г. Цифровые трансформации в образовании: мотивация к обучению посредством использования виртуальной среды / А. Г. Михайлова, Т. А. Кокодей // Развитие науки и общества в современных условиях: Монография. – Петрозаводск: Международный центр научного партнерства «Новая Наука» (ИП Ивановская И.И.), 2022. – С. 5–22.

7. Булаева, М. Н. Возможности технологии дистанционного обучения в вузе / М. Н. Булаева, А. В. Гущин, И. Р. Воронина // Азимут научных исследований: педагогика и психология. – 2020. – Т. 9, № 4(33). – С. 48–51.

8. Мокиевская, Н.Е. Мотивация студентов, как проблема профессионального образования / Н. Е. Мокиевская, Ю. В. Филягина // Сборники конференций НИЦ Социосфера. – 2021. – № 10. – С. 50–52.

9. Проблемы повышения мотивации при подготовке инженеров с использованием дистанционных технологий / И. В. Макарова, Л. Э. Фатихова, П. А. Буйвол, Г. А. Парсин // Вестник Луганского государственного университета имени Владимира Даля. – 2022. – № 5(59). – С. 162–166.

10. Шахбанов, Ш. Н. Элементы цифровой образовательной среды как средство повышения мотивации студентов к обучению / Ш. Н. Шахбанов // Вопросы педагогики. – 2022. – № 1-1. – С. 316–319.


Review

For citations:


Gladkova M.N., Shagalova O.G., Lebedeva A.A., Lyapin I.L. Motivation of learners in the digital educational space. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(1(67)):88-91. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-1-67-88-91

Views: 11


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)