Development of a business game on programming for students
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-4-70-164-168
Abstract
The work is devoted to the peculiarities of developing and conducting business games in information disciplines for student programmers. The main types of business games are considered and examples are given. The scenario, purpose and objectives of the game "Agrotender" for students studying in the program "Applied Informatics in the Agro-Industrial Complex" are proposed. Evaluation criteria for solving cases within a business game are described.
About the Author
D. S. RomanovaRussian Federation
Krasnoyarsk
References
1. Баринова, Т. М., Гарипова, И. О., Каранова, В. В. и др. Терминологический словарь-справочник по психолого-педагогическим дисциплинам. – Магадан: Охотник, 2011. – 112 с.
2. Луценко, Е. В., Грушевский, С. П. Психология программирования: учебное пособие – изд. 2-е. – Краснодар: КубГУ, 2017. – 460 с.
3. Столяренко, Л. Д., Столяренко, В. Е. Психология и педагогика: учебник для академического бакалавриата. – 4-е изд., перераб. и доп. – Москва: Юрайт, 2019. – 574 с. // Образовательная платформа Юрайт. – URL: https://urait.ru/bcode/444141
4. Романова, Д. С., Романова, Н. С. Применение проблемного метода обучения для подготовки занятий по информатике в Красноярском ГАУ // Инновационные тенденции развития российской науки: материалы XVI Международной научно-практической конференции молодых ученых. – Красноярск, 2023. – С. 856–859.
5. Программирование счастливой сельской жизни // Вестник агропромышленного комплекса. – URL: https://vestnikapk.ru/articles/aktualno/programmirovanie-schastlivoy-selskoy-zhizni/
6. IT-профессии: список, требования к специалистам, варианты получения образования // GeekBrains. – URL: https://gb.ru/blog/it-professii/
Review
For citations:
Romanova D.S. Development of a business game on programming for students. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(4(70)):164-168. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-4-70-164-168