Dynamics of students' professional identity
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2025-1-71-227-235
Abstract
The article presents the results of the analysis of the dynamics of the status and structure of professional identity of students studying in the field of psychology. The stage of training at which signs of a professional crisis are observed is identified.
About the Authors
O. V. StrelkovaRussian Federation
O. V. Strelkova – Candidate of psychological sciences, Associate Professor
Kaliningrad
A. V. Erygina
Russian Federation
A. V. Erygina – Candidate of Economic Sciences, Associate Professor
St. Petersburg
N. A. Bovykina
Russian Federation
N. A. Bovykina – Candidate of Economic Sciences, Associate Professor
St. Petersburg
References
1. Водопьянова, Н. Е. Психодиагностика стресса. – Санкт-Петербург : Питер, 2009. – 336 с.: ил. – (Серия «Практикум»).
2. Лукин-Григорьев, В. В. Психологические аспекты личностного кризиса: Социально-психологические проблемы : автореф дис. … канд. псих. наук. – Ярославль, 1999. – 26 с.
3. Монгуш, Ч. Н. Профессиональное самоопределение студентов инженерных и экономических специальностей на разных этапах обучения: автореф. дис. … канд. псих. наук: 19.00.03. – Санкт-Петербург , 2013. – 26 с.
4. Озерина, А. А. Разработка опросника диагностики профессиональной идентичности студентов // Известия ДГПУ. Психолого-педагогические науки . – 2011. – № 2. – URL: https://cyberleninka.ru/article/n/razrabotkaoprosnika-diagnostiki-professionalnoy-identichnosti-studentov (дата обращения: 16.10.2024).
Review
For citations:
Strelkova O.V., Erygina A.V., Bovykina N.A. Dynamics of students' professional identity. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2025;(1(71)):227-235. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2025-1-71-227-235