Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

Experience of a hybrid format in the educational process for teaching the clinical discipline/module "Dermatovenereology"at a medical university

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-163-166

Abstract

The experience of teaching dermatovenerology at various levels of training at a medical university: specialty and clinical residency is presented. The article presents data on the combined use of full-time and distance learning technologies in the process of training students and clinical residents of various areas of training and specialty. The advantages, disadvantages, problems and prospects of using a hybrid format in the educational process of teaching dermatovenereology are shown.

About the Authors

I. E. Torshina
Смоленский государственный медицинский университет Минздрава РФ
Russian Federation

Doctor of Medical Sciences, Associate Professor, Corresponding Member of the Russian
Academy of Economics, Honored Doctor of the Russian Federation



N. V. Nekrasova
Балтийский федеральный университет им. И. Канта
Russian Federation

Senior lecturer, Honored Doctor of the Russian Federation



References

1. Алканова, О. Н., Ананин, Д. П., Байзаров, А. Е., Баранников, К. А., Бобрусь, Т. В., Игнатьева, О. И., Стрикун, Н. Г., Титова, Е. В. Белая книга. Гибридное обучение. – М. : СПб: Грин Принт, 2022. 120 с.

2. Ананин, Д. П., Стрикун, Н. Г. Гибридное обучение в структуре высшего образования: между онлайн и офлайн // Преподаватель XXI век. 2022. № 4. Часть 1. С. 60–74. DOI: 10.31862/2073-9613-2022-4-60-74.

3. Бабаскин, Д. В. Научное обоснование и маркетинг системы дистанционного обучения в медицинском ВУЗе. Дисс… канд мед наук. – М., 2005.

4. Информационное письмо Министерства образования и науки РФ «О применении дистанционных образовательных технологий в образовательных учреждениях высшего, среднего и дополнительного профессионального образования» (от 11.06. 2004). URL: www.ed.gov.ru

5. Качество образования в российских университетах: что мы поняли в пандемию. Аналитический доклад / науч. ред. Е. А. Суханова, И. Д. Фрумин. Томск: Томский государственный университет. 2021. – 46 с.

6. Кошелев, И. А. Дистанционное образование в системе современного здравоохранения: реальность и перспективы. // Мед. Альманах. – 2010. – 10 (1): 51.

7. Маль, Г. С., Гомзарь, С. Е., Соболева, А. А. Особенности дистанционного обучения в медицинском ВУЗе. – Межд. журнал прикл. и фунд. иссл. 2014; (1): 120.

8. Мещерякова, М. А. Учебный процесс вуза в системе управления качеством профессиональной подготовки врачей. – М. : КДУ. 2006. – 140 с.

9. Приказ № 2 Минобрнауки РФ «Об утверждении порядка применения организациями, осуществляющими образовательную деятельность, электронного обучения, дистанционных образовательных технологий при реализации образовательных программ» (от 9.01. 2014 г.). URL: www.ed.gov.ru

10. Linder, K. E. Fundamentals of Hybrid Teaching and Learning // New Directions for Teaching and Learning. 2017. № 149. P. 11–18.

11. Saichaie, K. Blended, Flipped, and Hybrid Learning: Definitions, Developments, and Directions // New Directions for Teaching and Learning. 2020. Vol. 2020 (164). P. 95–104.


Review

For citations:


Torshina I.E., Nekrasova N.V. Experience of a hybrid format in the educational process for teaching the clinical discipline/module "Dermatovenereology"at a medical university. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(2(68)):163-166. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-163-166

Views: 17


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)