Development of a methodology using interactive games for the formation of professional competencies of students in the field of «physical culture»
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-252-255
Abstract
The article describes the development of a methodology aimed at the formation of general professional competencies among students in the direction 49.03.01 “Physical culture”, and the justification of its effectiveness.
About the Authors
L. A. GlinchikovaRussian Federation
Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor,
Kaliningrad
D. R. Butakova
Russian Federation
Assistant Professor,
Kaliningrad
References
1. Андрусенко, Е. Ю. Основные подходы к формированию компетентности студентов-бакалавров с использованием информационных образовательных технологий / Е. Ю. Андрусенко // ИСОМ. – 2017.
2. Замолодская, О. М., Корчинский А. В., Троицкий Ю. Л., Шкаренков П. П. Инструменты измерения студенческих компетенций. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/instrumenty-izmereniya-studencheskihkompetentsiy/viewer (дата обращения: 05.03.2024).
3. Зимняя, И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / И. А. Зимняя. – М.: Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 42 с.
4. История физической культуры и спорта: учебное пособие / Л. А. Глинчикова, И. Р. Федулина. – Уфа: Изд-во БГПУ им. М. Акмуллы, 2015. – 210 с.
Review
For citations:
Glinchikova L.A., Butakova D.R. Development of a methodology using interactive games for the formation of professional competencies of students in the field of «physical culture». The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(2(68)):252-255. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-252-255