Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

Development of a methodology using interactive games for the formation of professional competencies of students in the field of «physical culture»

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-252-255

Abstract

The article describes the development of a methodology aimed at the formation of general professional competencies among students in the direction 49.03.01 “Physical culture”, and the justification of its effectiveness.

About the Authors

L. A. Glinchikova
Immanuel Kant Baltic Federal University
Russian Federation

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor,

Kaliningrad



D. R. Butakova
Immanuel Kant Baltic Federal University
Russian Federation

Assistant Professor, 

Kaliningrad



References

1. Андрусенко, Е. Ю. Основные подходы к формированию компетентности студентов-бакалавров с использованием информационных образовательных технологий / Е. Ю. Андрусенко // ИСОМ. – 2017.

2. Замолодская, О. М., Корчинский А. В., Троицкий Ю. Л., Шкаренков П. П. Инструменты измерения студенческих компетенций. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/instrumenty-izmereniya-studencheskihkompetentsiy/viewer (дата обращения: 05.03.2024).

3. Зимняя, И. А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / И. А. Зимняя. – М.: Исслед. центр проблем качества подготовки специалистов, 2004.  42 с.

4. История физической культуры и спорта: учебное пособие / Л. А. Глинчикова, И. Р. Федулина. – Уфа: Изд-во БГПУ им. М. Акмуллы, 2015. – 210 с.


Review

For citations:


Glinchikova L.A., Butakova D.R. Development of a methodology using interactive games for the formation of professional competencies of students in the field of «physical culture». The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(2(68)):252-255. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-252-255

Views: 16


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)