Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

Analysis of the use of intelligent education technologies

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-163-166

Abstract

The article presents an analysis and prospects for the application of intelligent technologies in the field of education. In the study, the author made an attempt to experimentally test the effectiveness of pedagogical conditions for the use of intelligent educational technologies in the training of marine engineers and transport logistics specialists. The experimental search work on the use of intelligent educational technologies (IOT) in the context of educational platforms Google Meet, Discord, EIOS in the course of training in the discipline "Freight forwarding services" is summarized.

About the Author

V. P. Skrypnik
KSTU BGARF
Russian Federation

Kaliningrad



References

1. Распоряжение Министерства просвещения России от 18. 05. 2020 № Р-44 «Об утверждении методических рекомендаций для внедрения в основные общеобразовательные программы современных цифровых технологий». – URL: https://legalacts.ru/doc/rasporjazhenie-minprosveshchenija-rossii-ot-18052020-n-r-44-ob-utverzhdenii/

2. Паспорт федерального проекта «Цифровая образовательная среда». Министерство просвещения Российской Федерации (2019). – URL: https://edu-frn.spb.ru/files/iiMBxQ4cNH1BCsaWn2WqDgFinWeU3rVY pmO6sd33.

3. Указ Президента Российской Федерации от 07.05.2018 г. № 204 «О национальных целях и стратегических задачах развития Российской Федерации на период до 2024 года». – URL: http://kremlin.ru/acts/bank/43027.

4. Прогноз долгосрочного социально-экономического развития Российской Федерации на период до 2030 года. – URL: http://economy.gov.ru/minec/activity/sections/macro/prognoz/doc20130325_06.

5. Вайндорф-Сысоева, М. Е., Субочева, М. Л. Цифровое образование как системообразующая категория: подходы к определению // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. – 2018. – № 3. – С. 25-36.

6. Коробцов, А. С. Качество инженерного образования: лозунги и реальность // Инженерное образование. – 2020. – № 27. – С. 27–36.

7. Медведев, П. Н., Малий, Д. В., Папочкина, Е. С. Современные информационные технологии в сфере образования: возможности и перспективы // Международный научно-исследовательский журнал. 2021. – № 6-4. – С. 110–113.

8. Потапова, С. В. Современные информационные технологии в образовании: возможности и особенности использования коммуникационных технологий // Образовательный альманах. – 2023. – № 11(73) . – Ч. 6. – URL: https://f.almanah.su/2023/73-6.pdf

9. Скрыпник, В. П. Педагогические приемы формирования учебной мотивации. Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота: педагогические науки. – № 1(55). – 2021. – Стр. 87–90.

10. Скрыпник, В. П. Перспективы использования интеллектуальных образовательных технологий. // Международная научно-практическая конференция. Южно-Российский государственный политехнический университет (НПИ) им. М. И. Платова (24-25 ноября 2023 г.): материалы, Новочеркасск – Лик, 2023. – C. 81–86.


Review

For citations:


Skrypnik V.P. Analysis of the use of intelligent education technologies. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(3(69)):163-166. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-163-166

Views: 47


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)