Preview

THE TIDINGS of the Baltic State Fishing Fleet Academy Psychological and pedagogical sciences (Theory and methods of professional education)

Advanced search

Application ofcommunication approach in studying English for military purposes

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-238-241

Abstract

The article discusses the use of communicative approach in teaching English to cadets at military universities. Today, the communicative approach is an effective way to learn a foreign language. It is focused on the communication situation. Its important advantage is the ability to overcome the language barrier.

About the Authors

O. S. Lukina
Филиал Военного учебно-научного центра Военно-воздушных сил «Военно-воздушная академия им. профессора Н. Е. Жуковского и Ю. А. Гагарина
Russian Federation

PhD in Pedagogy



O. A. Bragina
Филиал Военного учебно-научного центра Военно-воздушных сил «Военно-воздушная академия им. профессора Н. Е. Жуковского и Ю. А. Гагарина
Russian Federation

PhD in Philology



E. S. Vinogradova
Южно-Уральский государственный гуманитарно-педагогический университет
Russian Federation

master’s student



References

1. Банарцева, А. В. Коммуникативный подход в обучении иностранному языку // Вестн. Сам. гос. техн. ун-та. Сер. Психолого-педагогич. науки. – 2017. – № 1 (33). – URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kommunikativnyy-podhod-v-obuchenii-inostrannomu-yazyku-1 (дата обращения: 28.03.2024).

2. Белоусова, Е. С. Формирование коммуникативных навыков у студентов в процессе обучения иностранному языку / Е. С. Белоусова // Известия ПГУПС. – 2017. – № 4. – С. 22–26.

3. Дрюкова, К. Ю. Особенности языковой профессиональной подготовки курсантов в военном вузе // Инновационные технологии обучения иностранному языку в вузе и школе: реализация современных ФГОС. – 2019. – С. 269–273.

4. Колкер, Я. М. Устинова, Е. С., Еналиева, Т. М. Практическая методика обучения иностранному языку. – М.: Академия, 2000. – С. 169.

5. Лукьянова, Н. А. Специфика коммуникативно-ориентированного обучения иностранному языку // Проблемы современного педагогического образования. – 2021. – № 71-4. – С. 28–35.

6. Матвеева, И. А. Формирование профессионально-коммуникативной компетентности курсантов военного авиационного вуза средствами иностранного языка // Известия Самарского научного центра РАН. – 2009. – № 4-2. – С. 504–508.

7. Никитина, Л. Г. Коммуникативные умения в современном обществе / Л. Г. Никитина // Вестник Челябинского государственного университета. – 2008. – № 26. – С. 47–50.

8. Павлова, М. А., Сахарова, Е. Е. Принципы коммуникативного подхода в обучении иностранным языкам // Молодой исследователь Дона. – 2019. – № 5 (20). – С. 141–144.

9. Пассов, Е. И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению: пособие для студентов высших учебных заведений. – М.: Просвещение, 1991. – С. 45–50.

10. Передерий, О. С. Специфика элементов квазипрофессиональной среды как условия подготовки курсантов к международному взаимодействию / О. С. Передерий // Педагогический журнал. – 2019. – Т. 9. – № 2А. – С. 281–288.

11. Попова, К. И. Коммуникативная компетентность как основа успешной коммуникации в сфере профессиональной деятельности / К. И. Попова // Молодой ученый. – 2015. – № 9. – С. 25–27.

12. Шестакова, Е. В., Исаева, Л. Р., Передерий, О. С. Принцип коммуникативной направленности в обучении иностранному языку в военном вузе // Современное педагогическое образование. – 2023. – № 1. – С. 279–281.


Review

For citations:


Lukina O.S., Bragina O.A., Vinogradova E.S. Application ofcommunication approach in studying English for military purposes. THE TIDINGS of the Baltic State Fishing Fleet Academy Psychological and pedagogical sciences (Theory and methods of professional education). 2024;(3(69)):238-241. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-238-241

Views: 110


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)