Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

Analysis of the application of gamma neural network in professional education

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-4-70-140-143

Abstract

The article discusses the use of neural networks in the system of secondary and higher vocational education. The main functional capabilities applicable in the educational process are listed. The key positive and negative aspects of using artificial intelligence in vocational education are analyzed. The use of the Gamma neural network in compiling presentations and reports and, in a promising direction, expanding the functionality to support other formats of educational materials, such as video lessons and teaching aids, are considered in detail. Digitalization in education opens up a huge range of opportunities to improve the learning process and enrich the experience of both students and teachers. The introduction of neural networks in vocational education has more advantages than disadvantages. The balance between digital technologies and classical teaching methods can be the key to the transition of vocational education to a new stage of development.

About the Authors

A. V. Gushchin
Нижегородская государственная консерватория им. М. И. Глинки
Russian Federation

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor



M. V. Firsov
Нижегородский государственный педагогический университет им. К. Минина
Russian Federation

Doctor of Economics, Professor



N. E. Zhitnikova
Нижегородский государственный педагогический университет им. К. Минина
Russian Federation

Senior teacher



References

1. Булаева, М. Н. Методические рекомендации применения цифровых платформ в профессиональных образовательных организациях / М. Н. Булаева, О. Н. Филатова, П. В. Канатьев // Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – № 72(4). – С. 34–36.

2. Колдина, М. И., Методические рекомендации применения платформы Google в профессиональном образовании / М. И. Колдина, А. С. Лобанов, Н. В. Фролова // Проблемы современного педагогического образования. – 2024. – № 82-4.

3. Славутская, Е. В., Анализ погрешностей методов машинного обучения как основа формирования навыков их использования / Е. В. Славутская, Л. А. Славутский // Вестник Мининского Университета. – 2024. – Т. 12. – № 2.

4. Филатова, О. Н. Применение искусственного интеллекта в профессиональном образовании / О. Н. Филатова, Е. В. Лукина, М. В. Гринина // Проблемы современного педагогического образования. 2024. – № 82(1).

5. Филатова, О. Н. Цифровые помощники профессионального обучения / О. Н. Филатова, Е. В. Барабашкина, А. А. Трифанова // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. – 2023. – № 4(66).

6. Филатова, О. Н. Применение нейросетей в профессиональном образовании / О. Н. Филатова, М. Н. Булаева, А. В. Гущин // Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – № 77-3. – С. 243–245.

7. Merkushova, E. S. Application of robotics in the sphere of education / E.S. Merkushova, O.N. Filatova // Bulletin of M. Akmulla Bashkir State Pedagogical. – 2023. – Vol. 3. – № S1(68). – P. 10.

8. Petrov, Y. N. Diagnostics of socio-pedagogical trends in the development of students in a professional organization / Y. N. Petrov, O. N. Filatova, M. V. Grinina // SHS Web of Conferences. 2021. – Vol. 113. – P. 74.


Review

For citations:


Gushchin A.V., Firsov M.V., Zhitnikova N.E. Analysis of the application of gamma neural network in professional education. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(4(70)):140-143. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-4-70-140-143

Views: 74


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)