Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

Assessment tools for cadets in laboratory chemistry classes at the military institute

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2025-1-71-265-270

Abstract

The system of monitoring and evaluating the activities of cadets in laboratory chemistry classes within the framework of the pedagogical technology "Learning in collaboration" (group method) is discussed. There are five stages in the structure of classes: the theoretical part, the entrance control, the experimental part, the preparation of the laboratory work report, and the acceptance of reports. Criteria for evaluating the cadets' performance at each stage of the lesson are presented; an integrated approach to evaluating the practical part of the lesson is considered, including learning activities during the experiment, preparation and protection of the experiment report, on the basis of which the final assessment for the experimental part of the lesson is given.

About the Authors

L. V. Pustovik
The Perm Military Institute of the National Guard’s Forces of the Russian Federation
Russian Federation

Perm



I. A. Sarana
The Perm Military Institute of the National Guard’s Forces of the Russian Federation
Russian Federation

Perm



References

1. Борытко, Н. М., Соловцова, И. А., Байбаков, А. М. Педагогика. – Москва : Академия, 2007. – 491 с.

2. Миренкова, Е. В. Оценочная деятельность учителя в условиях реализации требований ФГОС // Химия в школе. – 2020. – № 6. – С. 5–15.

3. Пустовик, Л. В., Сарана, И. А. Активизация познавательной деятельности курсантов при изучении темы «Оптические методы анализа» // Актуальные вопросы кинологии : сборник научных трудов. – Пермь: ПВИ ВНГ РФ, 2017. – С. 88–92.

4. Пустовик, Л. В., Сарана, И. А. Применение педагогической технологии обучение в сотрудничестве на лабораторных занятиях по химии в военном институте // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота : психолого-педагогические науки. – Калининград: Издательство БГАРФ, 2022. – № 1(59). – С. 164–168.

5. Родимова, Е. В., Ефимик, В. Е. Спецификация оценочного средства «круглый стол» для дисциплины «Экология» в военном вузе // Актуальные вопросы развития современной гуманитарной и социально-экономической мысли : сборник трудов Международной научнопрактической конференции (с очным участием), г. Пермь, 24 апреля 2020 г. / Пермский военный институт войск национальной гвардии Российской Федерации. – Пермь : ПВИ ВНГ РФ, 2020. – 442 с.

6. Шабанова, И. А., Ковалёва, С. В. Оценивание деятельности обучающихся на практических работах по химии // Ped.Rev. – 2022. – № 2(42). – URL: https://cyberleninka.ru/article/n/otsenivaniedeyatelnosti-obuchayuschihsya-na-prakticheskih-rabotah-po-himii (дата обращения: 02.02.2025).


Review

For citations:


Pustovik L.V., Sarana I.A. Assessment tools for cadets in laboratory chemistry classes at the military institute. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2025;(1(71)):265-270. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2025-1-71-265-270

Views: 3


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)