Digital apps for healthy lifestyle
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2025-2-72-189-193
Abstract
This article presents an analysis of digital applications for maintaining a healthy lifestyle. The work presents the pros and cons of various platforms. The role of physical activity and nutrition in human health is also described, the importance of a healthy lifestyle is emphasized. Despite the fact that innovative technologies simplify human activity, the article presents the positive aspects of implementations in the form of platforms, programs, bots. Digital applications for maintaining a healthy lifestyle should be used in educational institutions of secondary and higher vocational education.
About the Authors
M. N. BulaevaRussian Federation
M. N. Bulaeva – Candidate of pedagogical sciences, associate professor
Yu. S. Martemyanova
Russian Federation
Yu. S. Martemyanova – Student
E. O. Utkina
Russian Federation
E. O. Utkina – Master's student
References
1. Булаева, М. Н. Методические рекомендации применения цифровых платформ в профессиональных образовательных организациях / М. Н. Булаева, О. Н. Филатова, П. В. Канатьев // Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – № 72(4). – С.34–36.
2. Веденина, О. А. Мобильные приложения для занятий спортом / О. А. Веденина, Д. М. Данилов, М. К. Медведский // Проблемы качества физкультурно-оздоровительной и здоровьесберегающей деятельности образовательных организаций. Российский государственный профессионально-педагогический университет, Екатеринбург. – 2020. – С. 62–66.
3. Виленский, М. Я. Физическая культура и здоровый образ жизни : учебное пособие / М. Я. Виленский, А. Г. Горшков. – Москва : КноРус, 2020. – С. 205–210.
4. Игнатьева, Г. А. Анализ практики применения креативных технологий в образовании / Г. А. Игнатьева // Вестник Мининского университета. – 2024. – Т. 12. – № 2(47). – DOI 10.26795/2307-1281-2024-12-2-1.
5. Канатьев, П. В. Применение нейросетей в образовательном процессе среднего и высшего профессионального образования / П. В. Канатьев, О. Н. Филатова, С. А.Зиновьева // Проблемы современного педагогического образования. – 2024. – № 84(4). – С. 67–69.
6. Филатова, О. Н. Цифровые помощники профессионального обучения / О. Н. Филатова, Е. В. Барабашкина, А. А. Трифанова // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. – 2023. – № 4(66).
7. Фирсов, М. В. Содержание педагогической модели сопровождения профессионального самоопределения обучающейся молодежи в дистанционном формате / М. В. Фирсов, О. Н. Филатова, Д. П. Морозов // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. – 2020. – № 4(54). – С. 22–27.
8. Petrov, Y. N. Diagnostics of socio-pedagogical trends in the development of students in a professional organization / Y. N. Petrov, O. N. Filatova, M. V. Grinina // SHS Web of Conferences. – 2021. – Vol. 113. – P. 00074.
Review
For citations:
Bulaeva M.N., Martemyanova Yu.S., Utkina E.O. Digital apps for healthy lifestyle. THE TIDINGS of the Baltic State Fishing Fleet Academy Psychological and pedagogical sciences (Theory and methods of professional education). 2025;(2(72)):189-193. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2025-2-72-189-193