Preview

THE TIDINGS of the Baltic State Fishing Fleet Academy Psychological and pedagogical sciences (Theory and methods of professional education)

Advanced search

Digital apps for healthy lifestyle

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2025-2-72-189-193

Abstract

This article presents an analysis of digital applications for maintaining a healthy lifestyle. The work presents the pros and cons of various platforms. The role of physical activity and nutrition in human health is also described, the importance of a healthy lifestyle is emphasized. Despite the fact that innovative technologies simplify human activity, the article presents the positive aspects of implementations in the form of platforms, programs, bots. Digital applications for maintaining a healthy lifestyle should be used in educational institutions of secondary and higher vocational education.

About the Authors

M. N. Bulaeva
Нижегородский государственный педагогический университет им. К. Минина
Russian Federation

M. N. Bulaeva – Candidate of pedagogical sciences, associate professor 



Yu. S. Martemyanova
Нижегородский государственный педагогический университет им. К. Минина
Russian Federation

Yu. S. Martemyanova – Student 



E. O. Utkina
Нижегородский государственный педагогический университет им. К. Минина
Russian Federation

E. O. Utkina – Master's student 



References

1. Булаева, М. Н. Методические рекомендации применения цифровых платформ в профессиональных образовательных организациях / М. Н. Булаева, О. Н. Филатова, П. В. Канатьев // Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – № 72(4). – С.34–36.

2. Веденина, О. А. Мобильные приложения для занятий спортом / О. А. Веденина, Д. М. Данилов, М. К. Медведский // Проблемы качества физкультурно-оздоровительной и здоровьесберегающей деятельности образовательных организаций. Российский государственный профессионально-педагогический университет, Екатеринбург. – 2020. – С. 62–66.

3. Виленский, М. Я. Физическая культура и здоровый образ жизни : учебное пособие / М. Я. Виленский, А. Г. Горшков. – Москва : КноРус, 2020. – С. 205–210.

4. Игнатьева, Г. А. Анализ практики применения креативных технологий в образовании / Г. А. Игнатьева // Вестник Мининского университета. – 2024. – Т. 12. – № 2(47). – DOI 10.26795/2307-1281-2024-12-2-1.

5. Канатьев, П. В. Применение нейросетей в образовательном процессе среднего и высшего профессионального образования / П. В. Канатьев, О. Н. Филатова, С. А.Зиновьева // Проблемы современного педагогического образования. – 2024. – № 84(4). – С. 67–69.

6. Филатова, О. Н. Цифровые помощники профессионального обучения / О. Н. Филатова, Е. В. Барабашкина, А. А. Трифанова // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. – 2023. – № 4(66).

7. Фирсов, М. В. Содержание педагогической модели сопровождения профессионального самоопределения обучающейся молодежи в дистанционном формате / М. В. Фирсов, О. Н. Филатова, Д. П. Морозов // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. – 2020. – № 4(54). – С. 22–27.

8. Petrov, Y. N. Diagnostics of socio-pedagogical trends in the development of students in a professional organization / Y. N. Petrov, O. N. Filatova, M. V. Grinina // SHS Web of Conferences. – 2021. – Vol. 113. – P. 00074.


Review

For citations:


Bulaeva M.N., Martemyanova Yu.S., Utkina E.O. Digital apps for healthy lifestyle. THE TIDINGS of the Baltic State Fishing Fleet Academy Psychological and pedagogical sciences (Theory and methods of professional education). 2025;(2(72)):189-193. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2025-2-72-189-193

Views: 44


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)