Structuring sustainability issues educational systems
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-1-67-13-17
Abstract
The theory and practice of ensuring the stability of educational systems in conditions of variability of factors determining the characteristics of its state are considered. Financial and economic stability is the most important characteristic of educational activities, characterizes its volumes and results, reflects the ability to further develop. A prerequisite for the sustainable development of the educational system is its management stability.
About the Author
S. S. MoyseenkoRussian Federation
Kaliningrad
References
1. Указ Президента РФ от 01 декабря 2016 № 642 «О Стратегии научно-технологического развития Российской Федерации».
2. Постановление Правительства российской федерации от 15 апреля 2014 г. № 295 об утверждении Государственной программы Российской Федерации «Развитие образования» на 2013–2020 годы.
3. Агранович М. Индикаторы достижения Целей устойчивого развития в сфере образования и национальная образовательная политика. Вопросы образования. – № 4. – 2017 г. – С. 242–264.
4. Барбышев Е.А. Введение в теорию устойчивости. – М. : Наука, 1987, 5. Гежа Е.Г. Теория устойчивого развития как составляющая макроэкономического анализа // Современные аспекты экономики. – № 9. – 2002. – С. 211–215.
5. Чекина Е.В., Михайлова Н.С. Прогматизация образования, как концептуальная основа подготовки педагогических кадров//Вестник Полоцкого государственного университета. Серия Е: Педагогические науки. – 2017. – № 15. – С. 2–9.
6. Ишмуратова, Д. Ф. Образование в контексте устойчивого развития: уровни взаимодействия / Д. Ф. Ишмуратова. – Текст непосредственный // Молодой ученый. – 2016. – № 5.4 (109.4). – С. 9–12. – URL: https://moluch.ru/archive/109/26774/ (дата обращения: 19.12.2023).
Review
For citations:
Moyseenko S.S. Structuring sustainability issues educational systems. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(1(67)):13-17. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-1-67-13-17