Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

Methods for stimulating foreign language creative speech activity of teenagers in a summer camp

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-190-195

Abstract

Learning a language and developing the ability to communicate in a foreign language in an informal setting is quite productive. To introduce them to a foreign language culture, thematic events for children are created, clubs are organized, and city and summer camps operate. To introduce schoolchildren to foreign-language culture, thematic events are created, clubs are organized, and city and summer camps operate. Purpose: to describe methods of stimulating foreign language creative speech activity among teenagers during active recreation in a summer camp. The results present a scientifically based implementation of methods and techniques for stimulating foreign language creative speech activity of children in a language camp, taking into account special principles and the phased nature of the formation and development of foreign language communication skills.

About the Authors

S. E. Tsvetkova
K. Minin Nizhny Novgorod State Pedagogical University
Russian Federation

Сandidate of pedagogical sciences, associate professor of the department of "Theory
and Practice of Foreign Languages and Linguodidactics",

Nizhny Novgorod



D. K. Voronina
K. Minin Nizhny Novgorod State Pedagogical University
Russian Federation

lecturer of the department of "Theory and Practice of Foreign Languages and Linguodidactics",

Nizhny Novgorod



A. A. Bugrova
Nizhny Novgorod State Pedagogical University
Russian Federation

student, 

Nizhny Novgorod



References

1. Безденежных, Н. Н. Роль и место игровых технологий в обучении иностранному языку младших школьников / Н. Н. Безденежных, С. Е. Цветкова // Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – № 76-3. – С. 41–44.

2. Безденежных, Н. Н. Цифровые образовательные технологии в обучении иностранному языку в вузе / Н. Н. Безденежных, О. В. Колесова // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота: психолого-педагогические науки. – 2022. – № 4 (62). – С. 152–156.

3. Воронина, Д. К. Межкультурные виртуальные производственные туры как лингвопрофессиональная составляющая обучения иностранному языку студентов технических специальностей / Д. К. Воронина. – Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия: Философия. Психология. Педагогика. – 2022. – Т. 22, № 1. – С. 85–89.

4. Воронина, Д.К. Методика организации иноязычной коммуникативной деятельности школьников среднего звена на базе языкового лагеря / Д. К. Воронина, С. Е. Цветкова, А. А. Бугрова // Проблемы современного педагогического образования. – 2023. – № 82-2. – С. 92–95.

5. Даричева, М. В. Использование песенного материала для совершенствования лексических навыков на уроках иностранного языка / М. В. Даричева, О. А. Минеева, А. З. Насиханова, Д. А. Казначеев // Мир науки. Педагогика и психология. – 2020. – Т. 8, № 6. – С. 81.

6. Казначеева, С. Н. Исследование готовности студентов неязыковых направлений использовать сетевые ресурсы при обучении иностранным языкам / С. Н. Казначеева, В. А. Бондаренко // Вестник Мининского университета. – 2018. – Т. 6. № 2 (23). – С. 8.

7. Клюева, М. И. Значение игры и ее использование при обучении младших школьников иностранному языку / М. И. Клюева, Н. С. Пронина, Р. А. Кузьмин // Проблемы современного педагогического образования. – 2022. – № 75-4. – С. 125–128.

8. Лысенко, Н. Е. Опыт преподавания иностранного языка учащимся среднего и старшего звена в загородном летнем лагере или как заинтересовать ребят английским на каникулах / Н. Е. Лысенко, Н. Ю. Суворкина // Ученые записки Орловского государственного университета. – 2017. – № 3 (76). – С. 242 –246.

9. Никшикова, Л. Ю. Специфика коммуникативной культуры участников онлайн игр в зарубежных странах и странах СНГ / Л. Ю. Никшикова, В. А. Золотов // Научная дискуссия: вопросы филологии и методики преподавания иностранных языков: сборник статей по материалам международной научно-практической конференции. – Нижний Новгород, 2023. – С. 77–84.

10. Пронина, Н. С. Использование лексических игр на уроках английского языка в начальной школе / Н. С. Пронина, Ю. А. Молчанова // Проблемы современного педагогического образования. – 2020. – № 69-4. – С. 239–242.

11. Осокина, Н. К. Аутентичный песенный текст как средство развития диалогической речи / Н. К. Осокина, А. А. Плотникова // Мир педагогики и психологии. – 2019. – № 12 (41). – С. 29–36.

12. Осокина, Н. К. Развитие межкультурных умений аудирования студентов языковых профилей бакалавриата на материале подкастов / Н. К. Осокина, Ю. Ю. Поспелова // Вестник Нижегородского государственно педагогического университета им. Н. А. Добролюбова. – 2019. – № 47. – С. 131–144.

13. Савкин, А. Е. Применение компьютерных игр в обучении английскому языку / А. Е. Савкин, М. В. Архипова // Мир науки. Педагогика и психология. – 2020. – Т. 8. № 6. – С. 37.


Review

For citations:


Tsvetkova S.E., Voronina D.K., Bugrova A.A. Methods for stimulating foreign language creative speech activity of teenagers in a summer camp. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(2(68)):190-195. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-2-68-190-195

Views: 11


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)