Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

Methodological approaches to risk management in maritime education based on the integration of areas of responsibility

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-13-16

Abstract

The article discusses the issues of risk management in maritime education. The relevance of the study lies in the fact that currently the risk is mainly assessed only empirically, which is not a reliable tool for assessing pedagogical risks. In this regard, methodological approaches to risk assessment based on the principles of separation and integration of areas of responsibility have been developed.

About the Author

S. S. Moiseenko
Baltic State Academy of Fishing Fleet "Kaliningrad State Technical University"
Russian Federation

Kaliningrad



References

1. Абрамова И. Г. Педагогическая рискология. – СПб.: Образование, 1995. – 93 с.

2. Абрамова И. Г. Риск в профессии учителя. – СПб.: Образование, 1994. – 55 с.

3. Антонова, Л. Н. Проблемное поле современной рискологии / Л. Н. Антонова // Педагогика. – 2011. – № 1. – С. 84–89.

4. Альгин, А. П. Риск и его роль в общественной жизни / А. П. Альгин. – М.: Мысль, 1999. – 345 с.

5. Альгин А. П. Грани экономического риска. – М.: Знание, 2000. – 325 с.

6. Альгин А. П. Новаторство, инициатива, риск. – Л., 1987. – 71 с.

7. Абрамова, И. Г. Теория педагогического риска: дис. ... д-ра. пед. наук: 13.00.01 / И. Г. Абрамова. – СПб., 1996. – 381 с.

8. Кондаков Н. И. Логический словарь-справочник / Н. И. Кондаков. – М.: Книга по требованию, 2012. – 721 с.

9. Лызь Н. А., Лызь А. Е. Риски педагогических инноваций // Высшее образование в России. – № 7, 2014. – С. 50–55.

10. Мойсеенко С. С. Педагогические риски при подготовке специалистов в морском ВУЗе // Известия. – № 2 (48), 2019. – С. 266–271.

11. Педагогические риски. – URL: http//:superinf.ru/view_helpstud.php?id=2729


Review

For citations:


Moiseenko S.S. Methodological approaches to risk management in maritime education based on the integration of areas of responsibility. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(3(69)):13-16. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-13-16

Views: 53


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)