On teaching methods for construction disciplines specialities
https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-43-49
Abstract
The Article validates the feasibility of teaching od separate disciplines in the field of higher education majoring in construction using reference to the cases (situations), that have taken place as a result of erroneously made decisions at the different stages of buildings and facilities life cycle. The examples and tasks are given to offer to the students for interaction and development of their own critical thinking, feasibility of integral application of the acquired knowledge under conditions of real life situations.
About the Authors
O. S. BychkovaRussian Federation
Kaliningrad
A. V. Karpenko
Russian Federation
Kaliningrad
References
1. Аннотации рабочих программ дисциплин (модулей) основной профессиональной образовательной программы высшего образования 08.03.01 Строительство (профиль Промышленное и гражданское строительство) / Калининградский государственный технический университет. Калининград, 2023. Систем. требования: Adobe Acrobat. URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.klgtu.ru/vikon/sveden/files/Annotacii_k_rabochim_programmam_disciplin_(modulyam)(6).pdf (дата обращения 29.05.2024).
2. Антони М. А. Интерактивные методы обучения как потенциал личностного развития студентов [Текст] / М. А. Антони, Е. С. Рудель // Психология обучения, 2010. – № 12. – С. 53–63.
3. Беклемешева Е. В. Использование интерактивных технологий проведения лекционных занятий со студентами технических направлений подготовки // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. 2024. – № 1 (67). – С. 133–141.
4. Пустовик Л. В., Сарана И. А., Лунев А. Н. Мозговой штурм как интерактивная технология проведения занятий по дисциплинам «Химия», «Взрывчатые вещества и боеприпасы» // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота. 2024. – № 1(67). – С. 156–162.
5. Сослюк В. В. Влияние негативных эмоций на психологическое здоровье человека // Международный научный журнал «ВЕСТНИК НАУКИ», 2020. – № 6(27). – Т. 3. – С. 34–37.
6. Тетиор А. Н. Эмоциональная сфера человека: преобладание негативных эмоций // Евразийский союз ученых. 2015. – № 2-2(11). – С. 78–81.
Review
For citations:
Bychkova O.S., Karpenko A.V. On teaching methods for construction disciplines specialities. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(3(69)):43-49. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-3-69-43-49