Preview

The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences

Advanced search

Interactive learning technologies in the context of the integration of cadets into the educational process

https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-4-70-192-195

Abstract

The main task of military pedagogy is the high-quality training of military specialists who will be able to organize high combat readiness of all parts of the army in order to ensure the military security of the state and protect the Homeland from an external aggressor. The article reveals the role of interactive technologies in the conditions of integration of cadets in the educational process. The modern process of military training requires both a teacher and a cadet to constantly take a creative approach in order to form integrated knowledge, military professional skills and abilities among future military specialists through interactive technologies. Interactive learning technologies are aimed at observing democratic communication between cadets, the ability of cadets to communicate with others, reasonably express their own thoughts and the ability to listen to the interlocutor to make decisions independently and think creatively.

About the Authors

I. L. Lyapin
Federal state military educational institution of higher professional education Tyumen higher military engineering command school name of the marshal of engineer troops A. I. Proshlyakov
Russian Federation

Tyumen



N. S. Abramova
Federal state military educational institution of higher professional education Tyumen higher military engineering command school name of the marshal of engineer troops A. I. Proshlyakov
Russian Federation

Tyumen



N. V. Budnikova
Federal state military educational institution of higher professional education Tyumen higher military engineering command school name of the marshal of engineer troops A. I. Proshlyakov
Russian Federation

Tyumen



E. I. Dvornikova
Federal state military educational institution of higher professional education Tyumen higher military engineering command school name of the marshal of engineer troops A. I. Proshlyakov
Russian Federation

Tyumen



References

1. Абрамова, Г. И. Использование интерактивных технологий в обучении: практический опыт // Педагогика. – 2019. – № 3. – С. 45–51.

2. Белова, Е. С. Эффективность применения интерактивных технологий в обучении курсантов военных учебных заведений: материалы конференции «Современные образовательные технологии», 2018. – С. 112–118.

3. Григорьев, А. П. Интеграция курсантов в учебный процесс с использованием интерактивных технологий // Военно-технический журнал. – 2020. – № 4. – С. 67–72.

4. Данилов, В. Н. Роль интерактивных технологий в формировании профессиональных компетенций курсантов // Образование и общество. – 2017. – № 2. – С. 88–94.

5. Ефимова, О. Р. Инновационные подходы к использованию интерактивных технологий в обучении курсантов // Психология и образование. – 2019. – № 5. – С. 25–30.

6. Захаров, А. И. Проектная деятельность как метод интеграции курсантов с использованием интерактивных технологий. // Вестник педагогических наук. – 2018. – С. 55–61.

7. Иванова, Л. К. Опыт внедрения интерактивных технологий в образовательный процесс для интеграции курсантов: материалы научной конференции «Современные образовательные практики», 2019. – С. 78–82.

8. Козлова, Н. М. Потенциал интерактивных технологий для развития творческого мышления курсантов // Педагогическая практика – 2018. – № 1. – С. 38–44.

9. Морозов, Е. Р. Особенности использования интерактивных технологий в обучении в условиях интеграции курсантов // Ученые записки университета. – 2020. – Т. 22. – С. 102–108.


Review

For citations:


Lyapin I.L., Abramova N.S., Budnikova N.V., Dvornikova E.I. Interactive learning technologies in the context of the integration of cadets into the educational process. The Tidings of the Baltic State Fishing Fleet Academy: Psychological and pedagogical sciences. 2024;(4(70)):192-195. (In Russ.) https://doi.org/10.46845/2071-5331-2024-4-70-192-195

Views: 39


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2071-5331 (Print)